Darmowa dostawa od 500,00 zł

Odstąpienie od umowy

Prawo odstąpienia od umowy

Prawo odstąpienia od Umowy przez Klienta będącego Konsumentem

Zgodnie z ustawą z dnia 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta (Dz. U. z 2014 r. poz. 827), Konsument ma prawo odstąpić od Umowy zawartej na odległość w terminie 14 dni kalendarzowych od dnia otrzymania towaru, bez podawania przyczyny.

Konsumentem w rozumieniu ustawy jest osoba fizyczna nieprowadząca działalności gospodarczej lub prowadząca jednoosobową działalność gospodarczą, gdy zakup nie był związany bezpośrednio z jej działalnością zawodową (art. 22 Kodeksu Cywilnego).

Prawo do odstąpienia nie przysługuje spółkom prawa handlowego, w tym spółce z ograniczoną odpowiedzialnością, spółce akcyjnej czy komandytowej.

Zwroty i reklamacje obsługiwane są wyłącznie w godzinach pracy działu zwrotów: od poniedziałku do piątku, w godzinach 10:00–17:00. Prosimy o niekontaktowanie się oraz niewizytowanie showroomu poza tymi godzinami.

Dane firmy i adres do zwrotów:

UNI PLATINUM SPÓŁKA Z OGRANICZONĄ ODPOWIEDZIALNOŚCIĄ
al. Krakowska 44
JANKI 05-090
NIP: 5252644053
E-mail: kontakt@unilight.com.pl

1. Procedura odstąpienia od umowy:

  • Klient może odstąpić od umowy w ciągu 14 dni kalendarzowych od dnia otrzymania towaru.
  • Oświadczenie może zostać złożone na piśmie lub mailowo.
  • Formularz odstąpienia (dostępny na stronie) , jest obowiązkowy.
  • Sprzedawca potwierdza otrzymanie oświadczenia drogą elektroniczną.
  • Klient musi odesłać towar maksymalnie w ciągu 14 dni.
  • Zwrot odbywa się na koszt Klienta (art. 34 ust. 2 ustawy).

2. Zwrot płatności:

  • Zwrot płatności następuje nie później niż 14 dni od otrzymania towaru lub dowodu jego odesłania.
  • Płatność zwracana jest tym samym kanałem, chyba że Klient zgodzi się na inny.
  • Sprzedawca nie pobiera opłat za zwrot pieniędzy.
  • Różnica kosztu dostawy nie jest zwracana, jeśli wybrano droższą opcję dostawy.

3. Obowiązki Klienta:

  • Klient odpowiada za zmniejszenie wartości rzeczy wynikające z jej użytkowania ponad konieczność oceny cech i funkcji.
  • Towar powinien być odpowiednio zabezpieczony do transportu.
  • Prosimy o odsyłanie produktów w oryginalnym opakowaniu, w stanie nienaruszonym.

4. Wyłączenia prawa do odstąpienia:

  • Produkty wyprodukowane lub sprowadzone na indywidualne zamówienie,
  • Źródła światła,
  • Produkty spełniające indywidualne potrzeby konsumenta.

5. Reklamacje przesyłek uszkodzonych w transporcie:

Zgodnie z art. 74 ust. 1 Prawa przewozowego – jeśli przesyłka jest uszkodzona, należy sporządzić protokół szkody z kurierem przy odbiorze.

Brak protokołu uniemożliwia rozpatrzenie reklamacji. Prosimy o sprawdzanie paczki przy kurierze.

6. Odpowiedzialność i wartość zwracanego towaru:

  • W przypadku śladów użytkowania Sprzedawca może:
    • odmówić pełnego zwrotu,
    • potrącić odpowiednią kwotę za utratę wartości produktu.
  • Klient zostanie o tym poinformowany wraz z dokumentacją fotograficzną (jeśli konieczna).

7. Ekologia i jakość:

W duchu „zero waste” prosimy o staranne pakowanie produktów i zwracanie ich w stanie nadającym się do ponownej sprzedaży.

Dbajmy wspólnie o jakość!

Pamiętaj – Twój zwrot może trafić do kolejnego klienta. Niech każdy produkt wygląda jak nowy!

Dokonaj zwrotu w 3 prostych krokach!

Dzięki integracji sklepu z Paczkomatem, zwrot jest łatwy i bezproblemowy:

  1. Wydrukuj formularz: Wygeneruj dokumenty zwrotu z etykietą.
  2. Wyślij paczkę: Włóż zapakowany towar z dokumentem zwrotu do kartonu i zaklej.
  3. Zwrot pieniędzy: Otrzymasz środki w ciągu 14 dni od otrzymania zwrotu.

Szczegóły procedury zwrotu:

  • Zaloguj się na konto i wybierz towar do zwrotu w panelu klienta.
  • Wybierz opcję „Skorzystam z przesyłek sklepu” i formę zwrotu pieniędzy.
  • Wygeneruj, wydrukuj i podpisz dokumenty zwrotu.
  • Zapakuj towar, zaklej i nadaj w Paczkomacie (max: 41x38x64 cm, 25 kg).
  • Zwrot pieniędzy nastąpi do 14 dni od decyzji o odstąpieniu od umowy.
pixel